Nätverket Årstafältet!

För en landskapspark med plats för alla

De båda kortaste insändarna i Mitt i Söderort, edition Årsta w930 (ti 21 juli 2009) gäller fältet. Min insändare 2009-06-05 med redaktörens rubrik 'Sluta att vingla om Årstafältet' har ingressen 'Svar på insändaren "Plats för både nybyggen och grönska" den 16 juni. Som jag minns det replikerade jag på Alvendals svar i edition Liljeholmen w923 på en insändare jag aldrig sett.
Den kortaste är enklast att skriva av in extenso.
Det har de senaste veckorna planterats jättemånga träd på
Årstafältet vilket jag tycker är mycket märkligt med tanke på
att det ska göras om och byggas nytt på fältet (min kursivering).
Är det som vanligt att den ena "handen" inte vet vad den
andra gör? Kastas våra skattepengar ännu en gång i sjön?
Spargrisen
Vem som döljer sig bakom signaturen har jag denna gång ingen aning om. Dessvärre befarar jag dock att vederbörande ser striden vi för därför att den varken är vunnen eller förlorad som avgjord. Innan vi upplyser den intresserade allmänheten om detaljerna i trädhanteringen förefaller det mig viktigare att hävda och inskärpa att gällande detaljplan (Dp 93045) tillåter viss nyplantering av träd men inte ny bebyggelse.

Visningar: 2

Bilagor:

Inlägg i den här diskussionen

Jag kan inte låta bli att publicera din insändare i helhet för de som missat den:

Sluta vingla om Årstafältet
Svar på insändaren ”plats för både nybyggen och grönska” den 16 juni.
Alvendal (M) tror att Årstafältet har plats för både stadsmiljö och stadspark. Som ansvarigt borgarråd bör hon veta att gällande detaljplan utesluter allt bostadsbyggande där. Saken har diskuteraterats och utretts och beslutats 2016-04-26 ska hela Årstafältets 50 hektar ha utvecklas till en landskapspark. Sluta vingla.

Henrik Ström Årsta
Publicerad i i Mitt i söderort 21 juli 2009
Det stämmer!
Årstafältet är detaljplanerat som landskapspark och denna skall enligt juridiskt bindande dokument vara genomförd 2016. Parallellt med denna plan pågår en utredning om bebyggelse om mellan 50-65% i landskapsparken. Utredningen är tvivelaktig då den verkar strida mot PBL... Alltså det enda som i dagsläget är beslutat är att Årstafältet skal förädlas till landskapspark.

RSS

© 2012   Created by Patrik S.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor